Schijnheilig

Foto: NRC

[GASTBLOG] Reactie van een 15-jarige op ‘Vlogger eet dat snoep voor geld’ (NRC, 1 april )

Als 15-jarige ben ik blijkbaar niet de doelgroep van Doritos en Jamin. Althans dat vinden ze in ‘Vlogger eet dat snoep voor geld’ (NRC, 1 april ). En toch kijk ik heel regelmatig vlogs, onder andere vlogs waar Doritos en Jamin op de een of andere manier een hoofdrol in spelen. Juist ik behoor tot de doelgroep van deze fabrikanten van chips en snoep. En niet de 20-jarige of ouder. Die kijken dit soort vlogs niet eens, denk ik. Juist kinderen van mijn leeftijd en jonger kijken naar vlogs. En Jamin weet dat. Anders zouden ze niet ‘de hele dag mailtjes’ van kinderen krijgen met verzoeken zoals ze zeggen in het artikel.
Prima dat fabrikanten van snoep en chips reclame maken, maar ze zijn schijnheilig. Ze denken dat ze met zelf opgestelde regels alles geregeld hebben, maar dat is in de werkelijkheid onzin. Blijkbaar vinden ze het niet erg als 20-jarigen dik worden, maar 12-jarigen wel. Doritos maakt chips voor iedereen en ze doen alsof ze nooit reclame maken voor kinderen omdat dat niet mag volgens de eigen regels. Ze kijken bewust weg van het probleem en dat is laf.

 

 

Advertenties